Citroen in emisije

Začel/a garac, Maj 30, 2007, 10:01:20 DOPOLDNE

Prejšnja tema - Naslednja tema

garac

Vir: CS

Skupina PSA Peugeot Citroen utrjuje svoj vodilni polo?aj na področju obvladovanja emisij CO2 na francoskem trgu.
22.05.2007


Skupina PSA Peugeot Citroen je v Franciji vodilna na področju obvladovanja emisij CO2 s povpre?nim izpustom 140 g/km pri vozilih, prodanih v lanskem letu.

Skupina PSA Peugeot Citroen je ?e drugo leto zapored na prvem mestu v razvrstitvi francoske agencije za okolje in u?inkovito rabo energije ADEME, in sicer s povprečno ponderirano emisijo CO2 140 g/km pri novih vozilih, prodanih v Franciji leta 2006.
Skupina se tako uveljavlja kot najbolj u?inkovit avtomobilski proizvajalec na področju emisije CO2.

Skupina je v letu 2006 v Evropi prodala približno milijon vozil, ki v ozračje spuščajo manj kot 140 gramov CO2 na kilometer (manj kot 5,3 l/100 km pri dizelskih motorjih in manj kot 6 l/100 km pri bencinskih motorjih). Od teh jih ve? kot 450.000 oddaja manj kot 120 gramov CO2 na kilometer. Ta vozila predstavljajo kar 38 % tr?ni dele? v Evropi. Skupina je povrhu tega lani prodala 200.000 avtomobilov z emisijo CO2 pod 110 g/km.

takšni rezultati so plod odlo?ne politike skupine PSA Peugeot Citroen, kjer je zmanj?evanje emisij CO2 ?e dolgo glavni predmet raziskav in razvoja.

Med ukrepi, ki so pripomogli k tem rezultatom, je bila najbolj odločilna popolna prenova izbora motorjev. Vgradnja sodobnih tehnologij dizelskega vbrizgavanja po skupnem vodu HDi Common Rail v večino vozil Peugeot in Citroen omogoča 20 % zmanjšanje emisij CO2 v primerjavi z motorji s prej?njo tehnologijo. Skupina je tako doslej prodala ?e ve? kot 9 milijonov vozil z motorji HDi s skupnim vbrizgalnim vodom Common Rail.

Sodelovanje s skupino BMW pri razvoju dru?ine manjših 1,6-litrskih bencinskih motorjev z visoko tehnologijo (variabilno krmiljenje ventilov ali neposredno vbrizgavanje in kompresijsko polnjenje), ki so pred kratkim prišli na trg in so ?e na voljo pri avtomobilu Peugeot 207, je prav tako pripomoglo k 10 % zmanjšanju emisij CO2 v primerjavi s prej?njimi motorji.

Razvite so bile tehnologije, kot je sistem Stop & Start, s katerim sta opremljena avtomobila Citroen C2 in C3. Po njegovi zaslugi sta se poraba goriva in koli?ina CO2 zničali za 8 do 15 % pri mestni uporabi.

Skupina PSA Peugeot Citroen pa ?e kar nadaljuje s svojim raziskovalnim delom na področju zmanj?evanja emisij CO2, predvsem s programom hibridov HDi. Avtomobila Peugeot 307 in Citroen C4 Hybride HDi dosegata rekordne rezultate na področju porabe goriva in emisij CO2, in sicer zNaša poraba 3,4 l/100 km, emisija CO2 pa 90 g/km.

PSA Peugeot Citroen si tako ?e naprej opazno prizadeva za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov.
[SIGPIC][/SIGPIC]  
http://www.izposodiorodje.si/

garac

C4 HDi 110 s filtrom sajastih delcev, ki ga je nagradil MAAF
14.06.2007


Ob priložnosti podelitve avtomobilske okoljske nagrade 2007 je podjetje MAAF Assurances podelilo Citroenu C4 HDi 110 s filtrom sajastih delcev prvo nagrado v kategoriji ?kompaktnih? vozil.


Ta nagrada ?e dodatno dokazuje vključevanje znamke na področju izboljševanja zaščite okolja.

? V letu 2006 sta na francoskem tr?i??u med vozili, ki oddajajo manj kot 115 g CO2 na kilometer, na prvem mestu C1 1.0i pri bencinskih motorjih (z 19 570 enotami) in C3 HDi 70 pri dizelskih motorjih (s 34 671 enotami).

? V letu 2006 je ?e vedno 55 % vozil, ki jih prodaja znamka in ki oddajajo manj kot 140 g CO2 na kilometer, in 24 % vozil, ki oddajajo manj kot 120 g.


Ob podelitvi avtomobilske okoljske nagrade 2007, ki se je odvijala 11. junija v Parizu, je Thierry DEREZ, predsednik in generalni direktor MAAF Assurances, izročil trofejo Jeanu JACQUEMARTU, direktorju Citroenovega podjetja Commerce France. Ta nagrada, ki jo je podelila ?irija, je sestavljena iz avtomobilisti?nih novinarjev in odlikuje proizvajalce, ki svoj trud usmerjajo v okolje.



C4 HDi 110 s filtrom sajastih delcev v tej kategoriji posebej izstopa po tem, da oddaja le 120 g CO2 na kilometer pri izvedenki s 6-stopenjskim robotiziranim menjalnikom in tudi s filtrom sajastih delcev, ki skoraj izniči emisijo delcev v ozračju. Po cestah se vozi ?e ve? kot 500.000 vozil znamke s to opremo.


Poleg dizelskih motorjev HDi in filtra sajastih delcev, ki sta prisotna skoraj na vseh tipih motorjev z ve? kot 100 konji, izvaja Citroen aktivno politiko na področju okolja preko različnih tehnologij, ki jih uporablja pri svojih proizvodih. To se ?e posebej kaže pri prodaji naslednjih modelov:

? C2 in C3 s sistemom Stop & Start, mikrohibridna vozila z bencinskimi motorji, ki omogočajo približno 10 % zmanjšanje porabe pri mestni vožnji,

? C3 in Berlingo na zemeljski plin, ki omogočajo zmanjšanje emisije CO2 za približno 20 %,

? C4 BioFlex, ki se za?ne prodajati jeseni, je vozilo tipa Flexfuel, ki bo lahko uporabljalo gorivo s 85 % etanola (E85).
[SIGPIC][/SIGPIC]  
http://www.izposodiorodje.si/

JozeG

VB je objavila na spletni strani seznam avtomobilov, ki spuščajo v ozračje najmanj CO2. Smo se kar dobro odrezali.

http://www.dft.gov.uk/ActOnCO2/?q=best_on_co2_rankings

hadei

Teste in preskusne trke avtomobilov zasledimo vsepovsod, o tem, kako prijazni so okolju, pa ne vedo veliko, saj marsikateri izdelovalec ne objavi podatkov o izpustu ?kodljivih plinov, zato je te?ko imeti dober pregled nad podatki vseh avtomobilov. Res je, da morajo vsi novi avtomobili zadostovati predpisanim okoljevarstvenim merilom (po novem nam pri nas ?kodljivost izpuha izmerijo tudi pri tehničnem pregledu), a tako kot pri vseh homologacijskih predpisih ta merila predstavljajo spodnjo dopustno mejo, s katero se ne bi smeli zadovoljiti.
 Kako zeleni so torej v resnici Naši avtomobili? Fundacija mednarodne avtomobilisti?ne zveze FIA, katere ustanovna članica je tudi AMZS, se je odgovor na to vprašanje odločila poiskati s preskusom čistosti izpu?nih plinov - ekotestom, ki je zajel 113 avtomobilov, razdeljenih v najbolj raz?irjene tr?ne razrede: od najmanjših mestnih avtomobilov do luksuznih limuzin in velikih enoprostorne?ev oziroma kombijev. Na ekotestu smo preskusili tako dizelske kot bencinske motorje, dva avtomobila pa sta bila opremljena s hibridno tehnologijo, izpuhe vseh pa smo spravili na enoten imenovalec, ki je tudi ocena ekotesta. Namen takšnega preskusa je zagotoviti po?tene in objektivne ocene ekolo?kih lastnosti avtomobilov, ki naj spodbudijo izdelovalce k ?e večji zavzetosti pri zničevanju emisij ?kodljivih plinov, pa tudi izpostavijo tiste izdelovalce, ki so dosegli dobre rezultate. Ekotest 2004 je dal tako natan?en, predvsem pa pomenljiv pregled o tem, koliko strupenih plinov in ogljikovega dioksida spustijo v zrak sodobni avtomobili. Tehnični izvajalec ekotesta 2004 je bil nemški ADAC, ki je v svojih laboratorijih v Landsbergu natan?no izmeril vsebnost strupenih plinov in ogljikovega dioksida v izpuhu vsakega testiranega avtomobila. Dobljeni rezultati so, kot je pri tovrstnih Naših testih ?e v navadi, ovrednoteni s točkami, na podlagi skupnega rezultata pa je vsak avto dobil tudi kon?no oceno, izračeno z ?e znanimi in uveljavljenimi zvezdicami ter obarvano s pripadajo?o barvo.
 
 Kako smo merili?
 
 Metodologija ekotesta temelji na evropskih testih za dolo?anje zakonsko predpisanih vrednosti emisije strupenih plinov in ogljikovega dioksida v izpuhu ter porabe goriva, ki ga poznamo s kratico NEDC (ve? o testih NEDC preberite v posebnem okvirju), dodatno pa smo ga raz?irili z nekaj merjenji, ki odračajo kar največji razpon voznih razmer na evropskih cestah, predvsem z merjenji izpu?nih plinov pri vožnji po avtocestah. Test je bil opravljen v ciklih na laboratorijskem dinamometru, kar seveda ne odrača povsem različnih voznih razmer in vseh močnih Našinov vožnje, a ob enakih pogojih za vse avtomobile lahko predvidevamo, da so tisti avtomobili, ki so se dobro odrezali v laboratoriju, tudi na cesti čistej?i od tistih, ki so se na testu odrezali slab?e.
 
 Koliko zvezdic si je zaslučil posamezen avto, je bilo odvisno od dveh najpomembnej?ih meril; izpusta strupenih plinov in snovi - to so ogljikov monoksid CO, ogljikovodik CH, du?ikovi oksidi NOx in sajasti delci - ter izpusta ogljikovega dioksida CO2. Za razliko od zakonskih predpisov, ki dovoljujejo nekaj večjo vsebnost strupenih snovi v izpuhu dizelskih motorjev, pri ocenjevanju nismo delali nobenih razlik med bencinskimi in dizelskimi motorji, smo pa ovrednotili izpust ogljikovega dioksida glede na različne dopustne prage v vsakem od sedmih posameznih avtomobilskih razredov. Poleg tipskih meritev, predpisanih s homologacijskimi predpisi, smo opravili tudi meritve pri vklopljeni klimatski napravi (pri avtomobilih, ki so jo imeli vgrajeno), v rezultatu pa smo upoštevali tudi podatke, pridobljene na avtocestnem meritvenem krogu.
 
 Najčistej?a toyota prius
 
 Pri merjenju izpusta strupenih plinov so se avtomobili z bencinskim motorjem odrezali prižakovano bolje od dizelskih. 76 odstotkov avtomobilov z bencinskimi motorji se je pri teh merjenjih izkazalo z zelo dobro oceno, kar pomeni, da imajo zelo nizek izpust strupenih plinov. Najbolje sta se odrezala oba hibridna avtomobila, toyota prius in honda civic IMA. Od dizelskih avtomobilov je ta prag (45 točk) dosegla le toyota avensis 2.0 D-CAT s filtrom sajastih delcev in DeNOx katalizatorjem. VW passat 2.0 TDI, mercedes E 220 CDI in peugeot 307 HDI - vsi so opremljeni s filtrom sajastih delcev - ji sledijo z nekaj slab?o oceno.
 
 Pri merjenju izpusta CO2, ki je odvisen od porabe goriva, so rezultati druga?ni. čeprav pri izgorenju litra bencina nastane manj ogljikovega dioksida (2380 g) kot pri izgorenju litra plinskega olja (2750 g), dizelski avtomobili tu pridobijo zaradi manj?e porabe goriva. Kljub temu sta prvi dve mesti namenjeni obema bencinskima hibridnima avtomobiloma, toyoti prius in hondi civic IMA. Sledijo jima dizelski avtomobili različnih razredov; mercedes A 160 CDI, mercedes E 220 CDI, toyota avensis D-4D, BMW 530 d. Najboljši avto z bencinskim motorjem (ki ni hibrid) je pri merjenju izpusta ogljikovega dioksida opel signum direct.
 
 Skupna ocena

Tudi pri skupni oceni so v osredju avtomobili z bencinskim motorjem. ?e zlasti dobre rezultate so dosegli bencinski motorji z neposrednim vbrizgom goriva. Pri dizelskih motorjih se je izkazalo, da imajo (čisto) prihodnost le motorji, ki so opremljeni z neposrednim vbrizgom, filtri sajastih delcev in DeNOx katalizatorji.
Natan?nej?e rezultate lahko razberete iz obeh tabel. Dejstvo, da je le en avto - hibridna toyota prius - na koncu pristal tik pod mejo petih zvezdic (zmanjkala mu je le ena točka), pa je dovolj pomenljivo ...


[SIGPIC][/SIGPIC]

hadei

EKOtest 2005

Pri izbiri avtomobilov za 3. stopnjo ekotesta so bili poleg novih in pomembnih avtomobilov v posameznih razredih znova izbrani tudi avtomobili z novejšimi pogonskimi oziroma ekolo?kimi tehnologijami; tako so bili v test vključeni novi dizelski avtomobili s filtri sajastih delcev oziroma z naprednimi katalizatorji, bencinski avtomobili z neposrednim vbrizgom goriva, prvič pa tudi avtomobila s pogonom na plin. V tretji stopnji smo tako preskusili 174 novih avtomobilov.
 
 Metodologija ekotesta temelji na evropskih testih za dolo?anje zakonsko predpisanih vrednosti izpustov strupenih plinov in ogljikovega dioksida v izpuhu ter porabe goriva (NEDC), dodatno pa je raz?irjena z nekaj merjenji, ki odračajo razpon voznih razmer na evropskih cestah, predvsem z merjenji izpu?nih plinov pri vožnji po avtocestah. Test je bil opravljen v ciklih na laboratorijskem dinamometru, kar seveda ne odrača povsem različnih voznih razmer in vseh močnih Našinov vožnje, a ob enakih pogojih za vse avtomobile lahko predvidevamo, da so tisti avtomobili, ki so se dobro odrezali v laboratoriju, tudi na cesti čistej?i od tistih, ki so bili testu slab?i.
 
 Koliko zvezdic si je zaslučil posamezen avto, je bilo odvisno od se?tevka rezultatov, ki ju je avto dobil v dveh merjenjih; merjenje izpusta strupenih plinov in snovi - to so ogljikov monoksid CO, ogljikovodik CH, du?ikovi oksidi NOx in sajasti delci - ter merjenje izpusta ogljikovega dioksida CO2. Za razliko od zakonskih predpisov, ki dovoljujejo nekaj večjo vsebnost strupenih snovi v izpuhu dizelskih motorjev, pri ocenjevanju nismo delali nobenih razlik med bencinskimi in dizelskimi motorji, smo pa ovrednotili izpust ogljikovega dioksida glede na različne dopustne prage v vsakem od sedmih posameznih avtomobilskih razredov. Poleg tipskih meritev, predpisanih s homologacijskimi predpisi, smo opravili tudi meritve pri vklopljeni klimatski napravi (pri avtomobilih, ki so jo imeli vgrajeno), v rezultatu pa smo upoštevali tudi podatke, pridobljene na avtocestnem meritvenem krogu.
 
 Pri merjenju izpusta strupenih snovi se je izkazalo, da je razpon rezultatov zelo velik; od maksimalnega ?tevila točk (50) do minimalnega ?tevila točk (1 oz. 0). V prvem primeru to velja za toyoto prius, VW pola 1.4 FSI (ki smo ju preskusili na lanskem ekotestu) in volva V70 bi-fuel (s pogonom bencin ? plin), v drugem primeru pa za Oplov kombi vivaro z 2,5-litrskim dizlom.
 
 V povpre?ju avtomobili z bencinskim motorjem izpustijo v zrak manj strupenih snovi kot avtomobili z dizelskim motorjem, čeprav so se jim dizelski avtomobili s sodobnimi sistemi ?iščenja izpu?nih plinov (filtri sajatih delcev, deNOx katalizatorji) ?e približali.
 
 Velja tudi ugotovitev, da je izpuh tistih avtomobilov, ki so ?e dosegli največje število točk, po daNašnjem stanju znanja na tem področju dovolj čist, da ga ni treba ve? izboljševati.
 
 Pri merjenju izpusta ogljikovega dioksida (CO2) so rezultati prižakovano druga?ni, saj so odvisni od porabe goriva. Naj ponovimo, da pri izgorenju litra bencina nastane manj ogljikovega dioksida kot pri izgorenju litra dizelskega goriva. Zato smo pri ocenjevanju izpusta upoštevali razvrstitev avtomobilov v različne razrede, ki upoštevajo tudi porabo goriva ? zato so dobljeni rezultati ustreznej?i.
 
 Sicer pa tudi rezultati merjenja izpusta CO2 kažejo na precej?nje razlike; najbolje so se odrezali ?koda superb 1,9 TDI, rover 75 CDTi, hibridna toyota prius in plinski volvo V70 bi-fuel. Najmanjši izpust CO2 med bencinskimi avtomobili dosegajo opel signum 2,2 direct, največji pa VW sharan 2,8 V6. Pri vseh avtomobilih pa je ?e prostor za izboljšave.
 
 Se?tevek obeh merjenj je dal pri vseh avtomobilih kon?no število točk in s tem tudi oceno. Razen v obeh najmanjših razredih imajo zdaj vsi ostali avtomobilski razredi enega ali ve? avtomobilov, ki so dosegli rezultat štirih zvezdic. Toyota prius iz druge stopnje preskusa ostaja na prvem mestu oziroma je najčistej?i avto, na drugem mestu pa je po tretji stopnji preskusa volvo V 70 bi-fuel s pogonom na plin. Prav slednji avto je največje presene?enje ekotesta tretje stopnje, saj kaže na ekolo?ko obetavnost tehnologije, ki jo dobro poznamo, a je bila vselej nekako potisnjena v ozadje. Dizelski motorji so vse čistej?i, a ?e niso dosegli bencinskih motorjev.
 
 Tako na koncu na prvem mestu ostaja hibridna toyota prius ? to je z ekolo?kega vidika zaenkrat najboljša oziroma najčistej?a avtomobilska tehnologija. Pri ostalih je ?e potreben razvoj, pri čemer bi veljalo ta razvoj spodbuditi s strožjimi merili oziroma standardi; veljavni NEDC testni cikel bi bilo treba namreč razširiti z bolj ?ivljenjskimi, na vozničkem vsakdanu temelječimi merili, saj lahko pride do velikih razlik pri merjenju čistosti izpu?nih plinov.



[SIGPIC][/SIGPIC]

hadei

EKOtest 2006

Obetavni plinska in hibridna tehnologija

 
 Med avtomobili z najboljšimi rezultati je kar nekaj tistih, ki jih (lahko) poganja plin, utekočinjen ali sti*s*njen. Ker voznik pri večini tovrstnih avtomobilov lahko izbira (in med vožnjo tudi preklaplja) na kakšno gorivo se bo vozil, smo izmerili vred*nosti tako v plinskem rečimu de*lovanja kot v bencinskem. ?e takšni avtomobili vozijo na plin, je njihov izpuh precej čistej?i, kar bi vse*ka*kor veljalo bolje izkoristiti. Plinska tehnologija je z vidika var*stva okolja torej obetavna teh*no*logija, a niso se dobro odrezali vsi plinski avtomobili ? chevrolet la*cetti 1.8 CDX se je s plinskim gorivom odrezal le malo boljše kot z bencinom ? tako pri merje*nju izpusta strupenih plinov kot ogljikovega dioksida.
 
 Dosedaj preskužena hibridna avtomobila ? to*yo*ta prius in honda civic IMA ? sta na leto?njem ekotestu dobila tekmeca, cestnega terenca lexus RX 400h. Hibridni cestno-terenski lexus se je odrezal precej bolje kot primerljivi lexus RX 300 z bencinskim motorjem, ki ni samo manj čist, ampak tudi ?ibkej?i in manj zmogljiv. Hibridni lexus se je odrezal tudi bolje kot vsi ostali avtomobili v razredu cestnih te*ren*cev (BMW X5, kia sorento, mercedes ML in VW touareg), kar ja*s*no kaže na ekolo?ko obetavnost hibridne tehnologije.
 
 Prihodnost ni ročnata

 
 Pregled rezultatov vseh dosedanjih ekotestov, ki so zajeli 380 avtomobilov, kaže, da ni razloga za zadovoljstvo.
 
 Izbolj*?a*ve pri u?in*ko*vitosti motorjev, ki so glavni porok za manjši izpust CO2, ?po?rejo? zah***teve po zmanjšanju izpusta stru*penih snovi (pri di*zel*skih avtomobilih) in zahteve po večji var*no*sti in udobju (večja masa avtomobilov). Tudi zato se zdi zaveza avto*mobilske industrije, da bi zmanj***žala povpre?ni izpust CO2 na 140 g/km, ne*ures*ničljiva vsaj do leta 2008.

 

 Okoljevarstveni standard euro 4: pri nas obvezen, a ?e vedno z izjemami.

 
 V prvi leto?nji Motoreviji smo zapisali, da morajo vsi novi avtomobili od 1. januarja leto?njega leta izpolnjevati okoljevarstveni standard euro 4. Standard euro 4 predpisuje dovoljene vrednosti nekaterih plinov in trdnih delcev v izpuhu. Tako lahko dizelski avtomobili po novem standardu v okolje izpustijo 0,5 g/km ogljikovega monoksida (CO), 0,3 g/km me?anice vodikoogljika in du?ikovih oksidov (HC + NOx), 0,25 g/km dišikovih oksidov (NOx) in 0,05 g/km trdnih delcev. Pri bencinskih avtomobilih so dovoljene vrednosti standarda euro 4 tak?ne: 1 g/km CO, 0,1 g/km vodikoogljikov (HC) in 0,08 mg/kmNOx. Dovoljene vrednosti v standardu euro 4 so so močno zmanjšane v primerjavi z dosedaj veljavnim standardom euro 3.
 
 Kako je z uveljavljanjem standarda euro 4 pri nas, smo povprašali direkcijo Republike Slovenije za ceste na mini*str*stvu za promet. Odgovorili so nam: ?Skladno s tehnično specifikacijo TSV 102/01 se od 1. januarja 2006 dalje lahko prodajajo osebna vozila kategorije M1 z maso do vključno 2.500 kg in lahka tovorna vozila kategorije N1 razreda I samo, ?e so opremljena z motorjem, ki ustreza zahtevam euro 4. Za osebna vozila kategorije M1 z maso večjo od 2.500 kg in lahka tovorna vozila kategorije N1 razreda II in III pa bo ta predpis zašel veljati s 1. januarjem 2007.
 
 Skladno s pravilnikom o ugotavljanju skladnosti vozil (Uradni list RS, ?t. 30/04) pa je mogoče po teh datumih ?e prodajati vozila z motorjem euro 3, a le v primeru, ?e gre za vozila iz zaključka serije. To so vozila, ki jih proizvajalec ni prodal in jih ima v skladi??u. Pogoj je, da so morala biti ta vozila izdelana pred navedenima rokoma in je proizvajalec pisno zaprosil homologacijski organ dr?ave, v katero šeli ta vozila izvoziti, za posebno dovoljenje za izvoz. Dovoljenje pa mora biti vpisano v potrdilo o skladnosti, ki ga izda poobla?ženi zastopnik proizvajalca za tako vozilo. Posami?en uvoz novih vozil z euro 3 motorjem ni dovoljen, močno pa je uvoziti rabljeno vozilo s takim motorjem. Pri Motoreviji temu odgovoru dodajamo, da naj bodo kupci novih avtomobilov vseeno previdni pri nakupu in da naj dobro pregledajo tehnične podatke svojega novega avtomobila. Kot je razvidno iz odgovora, je pod določenimi pogoji ?e vedno močen nakup novega avtomobila, ki izpolnjuje samo standard euro 3, a to zagotovo ni pameten in ekolo?ko ozave??en nakup. ?e posebna previdnost velja pri nakupu novih avtomobilov mimo uradnih uvoznikov, torej z neposrednim uvozom iz tujine.




[SIGPIC][/SIGPIC]

hadei

ALI JE AVTO RES TAKO VELIK ONESNašEVALEC ZRAKA?! KAJ PA TOVARNE IN PODOBNO?!


[SIGPIC][/SIGPIC]

Hydraulic

Jaz bom samo tako rekel. Vsi Naši citroeni od prvega do zadnjega skupaj ne bi v enem dnevu onesNašili zraka pri pri?ganem motorju kot ga tovarna kjer delam onesNaši v 30 minutah.
Zdrava pamet se še vedno smatra kot, najboljši nadzor stabilnosti avtomobila na cesti....

hadei

In ?e nekaj o čistosti izpuha osebnih vozil.....

Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4, Euro 5 ...
                     
Z koncem lanskega leta so v veljajo stopili normativi glede čistosti izpuha osebnih vozil z oznako Euro 4. Skoraj istočasno pa je Evropska komisija zaključila sprejemanje predlogov za normative Euro 5. Prehodni roki pri uvajanju Euro 5 predvidevajo po sprejetju zakona 18-mese?ni rok do obveznosti za vse nove tipe vozil in 36 mesecev za vsa preostala nova vozila. Tako naj bi nove norme v dejansko veljavo stopile v sredini leta 2008. A kljub temu, da je to ?e peti evropski standard od leta 1992, je o njih na splo?no bolj malo znanega. Zato jim tokrat posve?amo ve? pozornosti ...
                                           Emisije izpu?nega sistema

Emisije, ki jih proizvede vozilo, se delijo na emisije, ki pridejo iz izpuha, in na emisije hlapov. Ve?ina ljudi pod pojmom "emisije" zajame le prvo kategorijo, torej pline, ki so posledica zgorevanja v motorju in se izložijo skozi izpu?ni sistem. Sestavine izpuha so:
  • ogljikovodiki (HC) - so ostanki nezgorelega ali delno izgorelega goriva. Poleg tega, da so strupeni, so glavni povzročitelji mestnega smoga;
  • du?ikovi oksidi (NOx) - ustvarijo se, ko du?ik v zraku reagira s kisikom pod visokimi temperaturami in pritiskom - v motorju. Du?ikovi oksidi prispevajo tako h kislemu dežju kot k smogu;
  • ogljikov monoksid (CO) - je posledica nepopolnega zgorevanja. Ogljikov monoksid zmanj?uje zmočnost krvi, da prenaša kisik, in so ?e posebej nevarni za ljudi z boleznimi srca in očilja;
  • ogljikov dioksid (CO2) - je produkt popolnega zgorevanja ogljikovodikov. V ozračju ga je veliko in nima takoj?njega ?kodljivega u?inka na ljudi. Je nujno potreben za rast rastlin. Za onesNaševalca pa se smatra, ker je eden pomembnej?ih "toplogrednih plinov" in zato prispeva k ogrevanju ozračja.
Emisije hlapov

Med emisije hlapov sodijo posledice izhlapevanja goriva, hlapi pa dajejo velik prispevek k mestnemu smogu. ?kodljivi hlapi nastajajo:
  • med prezračevanjem posode za gorivo - z višanjem temperature (iz no?nih temperatur do opoldanskih temperatur) gorivo hlapi skozi prezračevalne cevke rezervoarja;
  • kot izgube med delovanjem motorja - hlapi goriva uhajajo iz vročega motorja;
  • kot izgube med polnjenjem rezervoarja - ko se rezervoar polni z gorivom, to iz njega iztiska ogljikovodikove pline. Na ta Našin se v ozračje izpusti veliko ogljikovodikov.
                    Za?etki kontrole emisij

Kontrola avtomobilskih emisij zavzema vse tehnologije, ki se uporabljajo za zničevanje onesNašenosti zraka, ki jo povzročajo emisije proizvedene z avtomobili. Prvi so, leta 1966, zahteve za kontrolo emisij uvedli v ameri?ki Kaliforniji za vsa vozila, ki so se prodajala v tej državi. Dve leti pozneje so sisteme za kontrolo emisij uvedli po celotnih ZDA. Uporaba teh sistemov se je nato ?irila na ostale industrializirane dr?ave.
                     Ukrepi za zmanjšanje emisij

Vsebnost ogljikovega monoksida in drugih kemikalij se v splo?nem lahko zmanjša z izboljšavami motorjev, bolj popolnim izgorevanjem in z uporabo katalizatorjev, ki kemikalije ustrezno pretvorijo v manj ?kodljive komponente. Zmanj?evanje ogljikovega dioksida pa lahko dose?emo predvsem z bolj kakovostnimi gorivi in splo?nim zmanjšanjem porabe. Skupaj s spreminjanjem standardov za emisije izpu?nih plinov se spreminjajo tudi standardi za vsebnost kemikalij v gorivu. Tako naj bi od leta 2005 bili na voljo tako bencini kot plinska olja (nafta) brez vsebnosti ?vepla. Od leta 2009 pa bo odsotnost ?vepla obvezna.
                     Emisijski standardi

Emisijski standardi imajo namen zmanjšati onesNaševanje okolja. Zato predpisujejo najvi?jo dovoljeno mejo emisij, ki jih vozilo lahko spusti v okolje. Standardi poleg samih emisij obstajajo tudi za goriva. A standardi, ki bi doložali norme glede porabe goriva, ?e ne obstajajo. V osnovi poznamo Evropske emisijske standarde in Ameri?ke emisijske standarde. načeloma emisijski standardi omejujejo koli?ino ogljikovega monoksida (CO), du?ikovih oksidov (NOx), ogljikovodikov (HC) in trdih delcev (PM).
                     
                     Evropski emisijski standardi

Emisijski standardi predpisujejo dovoljene vsebnosti emisij v izpu?nih plinih vozil. Z leti se zahteve standardov zaostrujejo v šelji po čim manj?em onesNaševanju okolja. Njihove zahteve so zbrani v priločeni tabeli. Datumi pomenijo uvedbo norm za nove tipe vozil, medtem ko so novi avtomobili ?e obstoje?ih tipov morali zahtevam ustrezati leto pozneje. Od standarda Euro 2 se zahteve za dizelska in bencinska osebna vozila ločijo. Vozila z dizelskimi motorji morajo tako zadovoljiti stro?je standarde CO, a lahko imajo večjo vsebnost NOx. Za vozila z bencinskimi motorji EU standardi ne predvidevajo norme za vsebnost trdih delcev v izpuhu. Izjema so predlagane norme Euro 5, ki bodo omejile vsebnost trdih delcev za bencinske motorje z neposrednim vbrizgom.
                     Napoved standarda Euro 5

Dizli le s filtri trdih delcev
Nove norme za dizelska vozila predvidevajo drasti?no zmanjšanje dovoljenih trdih delcev v izpuhu, namreč za 80 odstotkov! Poleg tega naj bi za 20 odstotkov zničale tudi dovoljeno vsebnost du?ikovih oksidov. Mejne vrednosti trdih delcev pri dizelskih motorjih bodo morale biti pod 5 mg/km, du?ikovi oksidi pa pod 200 mg/km. Tak?ne rezultate bodo dizelska vozila lahko dosegala izključno s filtri trdih delcev. Zato so v zakonu predvideli tudi obvezno dalj?o ?ivljenjsko dobo za tehnične naprave, ki zničujejo ?kodljive emisije. Izdelovalec bo moral v prihodnje namesto dosedanjih 80.000 garantirati kar 160.000 kilometrov brezhibnega delovanja!
                     
Bencinski motorji z neposrednim vbrizgom s posebnimi normami
Euro 5 norme za bencinske motorje predvidevajo za 25 odstotkov ničjo vsebnost du?ikovih oksidov in ogljikovodikov. V zrak bodo bencinski motorji lahko spustili najve? 75 mg ogljikovodikov na kilometer in do 60 mg/km du?ikovih oksidov. Dodatno bodo uvedeni tudi druga?ni normativi za bencinske motorje z neposrednim vbrizgom. Novi zakoni po celi Evropi tudi odpravljajo opredelitev terencev nad 2,5 tone lastne mase kot lahko dostavno vozilo. Predlog norm mora potrditi ?e Evropski svet in Parlament.
                     
                     Standardi za zaščito okolja v ZDA

Standarde, ki jih uporabljajo v ZDA, v glavnem regulira Agencija za zaščito okolja (EPA). Najstro?je standarde v ZDA imajo v Kaliforniji. Zanje pa skrbi Kalifornijski odbor za ravnanje z zrakom (CARB). Trenutno morajo vozila, ki se prodajajo v ZDA ustrezati normativom Tier 1, ki so v veljavo stopili leta 1994. Med leti 2001 in 2003 so bili kot opcija standardi Tier 2. Trenutno pa jih prilagajajo, da bodo v veljavo stopili leta 2009. Trenutni standard Tier 1 je različen za osebne avtomobile in lahke tovornjake (SUV-je, pickupe, dostavnike), vendar pa bo standard Tier 2 vse te kategorije obravnaval enotno. Vozila v ZDA se glede okoljske prijaznosti lahko uvr??ajo v ve? razredov. Vidnej?i proizvajalci pa morajo vsaj za določen odstotek svojih vozil dose?i katero od spodnjih kategorij, da se vozila te znamke sploh lahko prodajajo na okoljsko obremenjenih podrožjih. Bolj ekolo?ka od standarda Tier 1 so sledeča vozila:

- TLEV - tranzicijsko vozilo z nizkimi emisijami
- LEV - vozilo z nizkimi emisijami
- ULEV - vozilo z ultra-nizkimi emisijami
- SULEV - vozilo s super-ultra-nizkimi emisijami
- ZEV - vozilo brez emisij (elektri?na vozila in vozila na vodik)

Standard Tier 2 pa bo tudi te nivoje naredil stro?je, končnice pa bodo pridobile rimsko ?tevilko 2 (II). Uvedle pa se bodo ?e dodatne kategorije "čistih" vozil.
                     Koli?ina ogljikovega dioksida pa se ve?a

Kljub vedno strožjim standardom in obvezo, da morajo oglasi za vozila vsebovati tudi njihove vrednost emisij ogljikovega dioksida v gramih na kilometer, se njegova vsebnost v zraku pove?uje. Razlog za to je vedno večja moč motorjev in s tem tudi večja poraba. Povrh vsega, avtomobili delajo vedno ve? kilometrov. Tako kljub temu, da posamezni avtomobili proizvedejo vedno manj tega plina, ga v globalu v ozračje spustimo vedno ve?. K temu prispeva celo pove?ana uporaba klimatskih naprav.
[SIGPIC][/SIGPIC]

hadei

[SIGPIC][/SIGPIC]

garac

Kon?no so se zbudili skandinavc in prepovedali ogla?evat hibride kot ne?kodljive okolju, zelene itd

Ekolo?ki avtomobili ne obstajajo
Opozorila ob vse večjem prodoru hibridov in "zelenih" avtov

Avtomobilizem, 21. september 2007 08:34
Oslo - RTV SLO

"Avtomobil ne more biti dober za okolje, lahko je samo manj slab od drugih," opozarja Bente Oeverli iz norve?kega urada za varstvo potročnikov.

Proizvajalci avtomobilov, kot so Toyota, Opel, Mitsubishi, Peugeot, Citroen, Saab in Suzuki, so letos za ogla?evanje uporabili stvari, ki bi po mnenju urada za varstvo potročnikov lahko zavajali potročnike, je dejala Oeverlijeva. Ta pravi, da Toyota v svojemu oglasu za hibrid prius tega ogla?uje kot avtomobil, ki je največji prijatelj okolju na svetu.

"Da lahko nekdo trdi, da je njegov avtomobil bolj zelen in večji prijatelj okolju kot drug, mora to dokazati z koli?ino izpu?nih plinov, s porabo energije in z Našinom recikliranja," je ?e dodala Bente Oeverli.

Na Norve?kem bodo naslednji mesec zašela veljati navodila, ki bodo stro?je obravnavala tovrstno ogla?evanje. Ta navodila bodo poslali vsem proizvajalcem avtomobilov, v njih pa bo pisalo: "Zahtevamo, da se besede, kot so prijatelj okolju, zelen, čist, naraven in podobno, ne uporabljajo v prodaji avtomobilov."
[SIGPIC][/SIGPIC]  
http://www.izposodiorodje.si/

Markolin

Nem?ki avtomobili ?najmanj zelenič v EU
Najve? izpustov ogljikovega dioksida v EU povzročijo nemski avtomobili. Emisije je zmanjžal le BMW
Ve?ina avtomobilov, ki so prodani v Evropo vsako leto v ozračje spusti manj ogljikovega dioksida (CO2) na kilometer, poro?a BBC. Nem?ki izdelovalci avtomobilov pa nazadujejo, je pokazala ?tudija okoljevarstvenikov. Povpre?ni avtomobil izdelan v Nem?iji je tako v letu 2006 v zrak izpustil 173 gramov CO2 na kilometer oziroma za 0,6 odstotka ve? kot leto poprej.
Napredoval je le BMW
Povpre?ni avtomobil nem?ke znamke je v letu 2006 v ozračje izpustil ve? CO2 na kilometer kot leto poprej. Med nemškimi avtomobilskimi giganti je napredoval le BMW, ki je uspel zmanjšati emisijo CO2 za 2,5 odstotka oziroma iz 188 na 184 gramov na prevočeni kilometer, ?e kaže ?tudija,.
Za pove?an izpust je kriva teža vozil
Razlog za neuspeh pri zmanj?evanju emisij CO2 je najverjetneje v teži avtomobilov. Tako je PSA Peugeot Citroen zmanjžal te?o svojih vozil, prav tako pa se je zmanjžala emisija. DaimlerChrysler in Volkswagnovi avtomobili pa postajajo vedno težji, in onesNašujejo ?e ve? od povpre?ja. V raziskavo so bili vključeni proizvajalci, ki letno pridelajo ve? kot 200 tiso? vozil.
Prihodnji mesec bo evropska komisija predstavila Našrt za 2012
Evropska komisija bo prihodnji mesec predstavila idejne predloge, ki bi lahko zagotovili, da do leta 1012 nobeden od evropskih avtomobilov ne bo pridelal ve? kot 120 gramov CO2 na kilometer prevočene razdalje.

Vir: Finance 15.11.2007
 
 
Kaj pore?ete na to?

deyo

Zelene eko novosti

Ekotest 2007: dopolnitev z novimi različicami

Julija je bil objavljen veliki preskus čistosti izpu?nih plinov 97 najnovejših avtomobilov, ki je dokazal, da da so se sodobni dizelski motorji po čistosti izpuha ?e povsem približali hibridnim avtomobilom. Tokratni dodatek leto?njemu testu je zajel nekaj novih avtomobilov, ki jim je skupna oznaka ?eko? (v ve? različicah); gre za posebne ?zelene? razli?ice, ki jih avtomobilski izdelovalci ponujajo kot odgovor na vse bolj pere?e ekolo?ke težave.  

Tokratni ekotest dokazuje, da se je avtomobilsko ?eko? gibanje zares zašelo in da dobiva zalet. Kar nekaj avtomobilskih izdelovalcev je predstavilo ?eko? razli?ice ?e znanih modelov: pri Volkswagnu tak?ne razli?ice nosijo oznako bluemotion, pri Audiju jih ozNašujejo s črko e, pri BMW pa z oznako šefficent dynamics? (u?inkovita dinamika). Tem različicam je skupno nekaj zNašilnih Tehničnih lastnosti: optimiziran kotalni upor, izboljšana aerodinamika, prilagojena prestavna razmerja v menjalnikih in prikazovalniki naju?inkovitej?ega trenutka prestavljanja (BMW uveljavlja tudi sistem zaustavljanja in ponovnega zagona motorja (start ? stop)). Vsi na novo preskuženi modeli so se odrezali dobro, kar je dokaz o u?inkovitih in delujočih novih tehnologijah.

Med avtomobili ničjega srednjega razreda v skupni razvrstitvi ?e vedno vodi hibridna toyota prius 1.5 z 89 točkami in štirimi zvezdicami, sledi pa ji prav tako hibridna honda civic 1.3i DSi hybrid s 83 točkami in prav tako štirimi zvezdicami. Nekateri izdelovalci pa so se jima ?e približali; volkswagen touran ecofuel, ki lahko za gorivo uporablja zemeljski plin ali bencin, je na testu dobil 78 točk ? a le, ?e ga poganja zemeljski plin. Enak avto, a s pogonom na bencin, je dobil 15 točk manj za izpust CO2, kar je dokaz o čistosti zemeljskega plina kot alternativnega goriva.

Zelo dobro se je odrezal tudi audi A3 1.9 TDIe; s filtrom sajastih delcev opremljen avto je dobil 76 točk oziroma sedem točk za izpust CO2 ve? od enako motoriziranega, a brez oznake ?e? opremljenega audija A3. Tudi BMW 123d, s filtrom sajastih delcev in sistemom stop ? start opremljen avto, je uvr??en visoko; dobil je 72 točk in štiri zvezdice. ?e rezultat primerjamo s starejšim in za 30 kW ?ibkejčim BMW 120d, vidimo, da je nova tehnologija avtomobilu prinesla 2 točki pri izpustu strupenih plinov in 12 točk pri izpustu CO2.  

V srednjem avtomobilskem razredu je pozitivno presenetil VW passat bluemotion ? osvojil je 82 točk, s čimer je premagal najboljšega med poleti preskuženimi avtomobili, škodo octavio RS TDI. V primerjavi z enako motoriziranim passatom brez oznake bluemotion je ?zelenič pasat za 7 točk boljši pri izpustu CO2 ? brez, da bi to vplivalo na zmogljivosti.

Podrobni rezultati ekotesta so objavljeni na spletni strani //www.ecotest.eu, kjer lahko ob pomoči preprostega iskalnika preverite, kako zeleni so posamezni preskuženi avtomobili.
 


Kaj je ekotest?
 
Ekotest je edini test, dostopen javnosti, ki objavlja integrirane rezultate čistosti izpu?nih plinov v vsakdanjem ?ivljenju, ne samo izpusta CO2 pri standardiziranih laboratorijskih preskusih. Bralci tako dobijo realen prikaz čistosti izpu?nih plinov, pri katerih se upošteva resnični izpust plinov, vpliv klimatske naprave in vpliv različnih voznički stilov. Rezultati so ovrednoteni z oceno od 1 do 5 zvezdic in so vseskozi dostopni javnosti. Ve? informacij je dostopnih na spletnem naslovu //www.ecotest.eu.

bramar


garac

Le komu na ko?o? Zakaj se evropski parlament zavzema za milej?e pogoje? Zaradi zastarele francoske tehnologije? Morda kdo ve, zakaj je opevani vag grupe opustil sistem črpalka ?oba in "preklopil" na skupni vod? Zakaj naj bi bil izpust pogojen tudi s te?o vozila? Morda, ker imajo kante tipa SUV preko 2toni in z motorji ki bolj pašejo v kamion, kot v avto zastrupljajo planet?

Vir: finance

V boj za milej?e ekolo?ke predpise za avtomobilsko industrijo se je zdaj vmežal ?e evropski parlament, poro?a spletni portal //www.just-auto.com.
  • Parlament se je na predlagatelja predpisa, evropsko komisijo (EK), ki avtomobilskim proizvajalcem dolo?a zgornjo mejo 130 gramov ogljikovega dioksida v izpuhu na kilometer za leto 2012, obrnil s predlogom o meji 125 gramov za leto 2015. Predlog pa je podprl s pojasnilom, da proizvajalci z omejenimi sredstvi ne bodo mogli dose?i ciljev EK do omenjenega datuma, hkrati pa je parlament predlagal ?e gibljivo mejo dovoljene koli?ine gramov ogljikovega dioksida glede na te?o avtomobila.
[SIGPIC][/SIGPIC]  
http://www.izposodiorodje.si/