nekoč je za citroenovo prisotnost na Našem trgu skrbel Tovarna Motorjev Se?ana, kasneje Cimos Koper, potem PDA, dandanašnji pa Citroen Slovenja
pri citroenu odpuščajo, cimos pa novim delovnim zmagam naproti
Leta 1968 Avto
?e novic iz Tomosa Maj 1968
tole je bolj sve? zapis, novej?a zgodovina
cimos na hrva?kem
in ?e malo o cimosu
na zadnji sliki se mi zdi, da je ex cimos salon ?rnu
cimos praznuje
cene malo gor, potem pa popusti...
Spet o cenah
?e ena zanimiva slika iz neke knjige, kjer se desno, za mopedom vidi predvojni prototip spačka na Cimos - Citroen ?tantu:
http://starodobnik.net/sloforum/viewtopic.php?p=48368#48368
Kaj so kdaj tudi k nam pripeljali prototip spačka?
cimos danes, med vodilnimi proizvajalci...
in malo v zgodovino
ključavnice za spaka...
podračitev
cimos leta 1976/77 z izgubo
tomos z novo pridobitvijo
Da malo oživimo temo nekaj Cimosovih reklam iz starih Avtomagazinov.
Tuintam je v katerem napisano tudi kaj o Cimosu, v prvi polovici sedemdesetih optimistično, potem pa kriza in neuresničeni načrti...
Sem pa našel (meni) zelo zanimive podatke o Cimosovi proizvodnji posameznih modelov:
1975: (8165 avtov)
2CV6: 2905
Ami8: 2394
Ami8 Break: 762
GS Club: 1757
GS Break: 322
CX: 26
1976: (8336 avtov)
2cv: 785
Ami8: 1245
GS Club: 1194
Diana6: 3647
ima kdo podatke še za druga leta (janez, garač)?
Zanimivi podatki, zanimivi članki, zanimive reklame...
... zanimiv tudi podatek pri žabah: "Kilometer pri speljevanju z mesta". Ta podatek v sedanjih časih redko najdemo, če ga še sploh.
Pri teh zgodovinskih prispevkih bi pa imel en predlog (ki se tiče celotnega foruma), o katerem boste pa seveda odločali fantje, ki te stvari dajete na forum.
Namreč, vsi ti prispevki so zelo zanimivi in imajo z vsakim dnem večjo vrednost. Moj predlog je, da bi po možnosti poleg prispevka (članka, reklame...) dodali še letnico nastanka, kadar tega sam prispevek ne vsebuje. S tem bi stvar še pridobila na žlahtnosti in vrednosti. Se pa razume, da za letnico pridejo v poštev samo resnične, če je letnica napačna, je bolje, da je sploh ni.
Vsekakor vam pa gre velika pohvala že za dosedanje in še za bodoče prispevke, tudi, če ostane enako kot do sedaj.
LP
Vidim pa zgoraj da je cimos delal tudi CX-e jih je naredil 27 komadov... To pa nisem vedel sploh...
Bog ve, če so jih res delali - mogoče so bili le konsignacijski avti, ki so jih pač dali v statistiko, da je boljše izgledala.
Cimos je s Citroenom sodeloval tako, da so oni izdelovali razne drobne dele, ki so jih nato "prodali" Citroenu, ki jim jih je plačal s celotnimi avti oz. sestavnimi deli. Glede na to, da so 1975 CXe ravno začeli delati, so to bili verjetno demonstracijski avti za Cimosove salone.
dyfan, jaz se bom poskusil poboljšati z datiranjem skenov :)
cimos je kot pravi rok.si najbrž zmontiral alternator, štarter, akumulator, varnostni pas pa še kakšno drobnarijo. Avti menda niso prišli povsem sestavljeni z vsakim je bilo par uric dela, da so nataknili te drobnarije, in je kao prišel k nam nedokončan, potem pa so ga kao naredili v YU, da si ga lahko tudi za dinarje kupil
Citat od: rok.si;49591dyfan, jaz se bom poskusil poboljšati z datiranjem skenov :)
@rok.si, super. Ampak saj je že do sedaj bilo v veliki meri OK in nikakor nič ne kritiziram.
LP
kolk pa si odštel za lučko kabine DY? Danes je en strokovnjak hotel na vranskem za značko, kot je na havbi onega 2cv, ki ga obnavljaš 30€, za staro as medaljo z leta 79, ki ji je manjkal a 10€... svašta
Razgovor z direktorjem Cimos-a, ki je pošteno povedal tudi o razhodu s Citroënom.
http://dnevnik.si/tiskane_izdaje/objektiv/1042272279
Tomos - Cimos v videu.
http://www.youtube.com/watch?v=hjnu90mIi2o&feature=related
Tole bi skoraj lahko spadalo v tomos-cimos zgodovino. Tipičen Cimos spak iz konca 70ih prejšnjega stoletja, pregnit in popravljen s Smrtnikovimi kosi, s prečudovitimi traktorskimi lučmi, notranji blatniki premazani s Kobitom...
Reklamni letak by Amipick
Gledam zanimiv prispevek o Tomosu in njihovem zamejskem tovraniškem dirkaču Gilbertu Parlotti-u, ki se je sicer leta 1972 smrtno ponesrečil. Seveda mi je v oko padla slika, na kateri je v ozadju Tomosov HY za prevažanje servisne ekipe. Sliko sem poiskal na netu in naletel na zanimiv forum o Tomosovih motorjih, seveda nizozemski, saj oni so tako mislili, da je to njihova firma http://www.deraceheldenvanweleer.nl/index.php?topic=157.60
Na sliki dirkač Gilberto Parlotti in Tomosov konstruktor g. Janez Imperl
V tej temi (ki ima 18 strani) na garačevem linku je ogromno slik in podatkov o Tomosovi dirkaški zgodovini.
Toliko materiala o tem ne najdeš v SLO in ex-YU skupaj.:emot61:
Je pa večinoma v nemščini.
Raj za tiste, ki jih to zanima.
Citat od: garac;133759Gledam zanimiv prispevek o Tomosu in njihovem zamejskem tovraniškem dirkaču Gilbertu Parlotti-u, ki se je sicer leta 1972 smrtno ponserečil. Seveda mi je v oko padla slika, na kateri je v ozadju Tomosov HY za prevažanje servisne ekipe. Sliko sem poiskal na netu in naletel na zanimiv forum o Tomosovih motorjih, seveda nizozemski, saj oni so tako mislili, da je to njihova firma http://www.deraceheldenvanweleer.nl/index.php?topic=157.60
Na sliki dirkač Gilberto Parlotti in Tomosov konstruktor g. Janez Imperl
Tale Gilberto je bil koncem 60-tih in začetku 70-tih ena največjih zvezd na motociklističnih dirkah v Škofji Loki v razredu 50 ccm. Vsi mulčki so hoteli biti on na svojih lokalnih dirkah.
No, ko smo že pri tomosu, tu je nekaj iz moje cimos-tomos garaže. :take_picture:
Tomos
Citat od: MATEJ2;152644No, ko smo že pri tomosu, tu je nekaj iz moje cimos-tomos garaže. :take_picture:
A tisti spaček še ni sestavljen?
sestava DS
Zanimivo ! Glede na to, da je bila tudi moja DS sestavljena v Kopru, me prav zanima, če obstaja kakšno gradivo glede tega projekta. Kdo ima kaj od tega v arhivu?
nekaj stavkov tudi o cimosu http://www.magazinauto.com/top-10-najpopularniji-yu-automobili/
dejansko so bile ds samo dokoncane v kopru, privilo se je odbijace, nekaj slovenskih delov elektrike, vstavilo uro na armaturi... tolko, da se je lahko reklo, narejen v Sloveniji in se prodajal tudi za dinarje
Sem enkrat gledal slike, kjer so v Tomosu sestavljali celo stare LHS Žabe, kot je moja, torej z enojnimi lučmi. V ozadju je bila celo ena, še precej v kosih, brez vrat blatnikov itd. Je zgledalo, kot neka mini serija za sestavit.
Tako staro, "slovensko" bi bilo res zanimivo najti in imeti. :BigThumbs:
lovro, saj se vidi na sliki, sem pa govoril pred dnevi z gospodom, ki je delal svoje čase na citroen servisu in je, kot zanimivost omenil, da so na željo stranke recimo v enem dnevu žabi spremelini barvo, zamenjali vse zunanje pločevinaste kose z ene žabe na drugo, ali pa samo streho, ker so si nekateri pač želeli bele itd
Točno, saj je malo višje ona slika.
Verjamem, saj vse blatnike zamenjaš v 10 minutah, sploh pri staremu tipu, z vrati je sicer več dela zaradi nastavitev pri montaži - ampak pri takrat novih avtih se verjetno niti s tem ni bilo treba ukvarjati.
Po mojem je zverziran mehanik to res naredil v roku pol ure.
Tomos danes ... 1961
Delček bogatega arhiva posodil Vinko-Lomi v pogled
Dnevno spremljam agonijo o Cimosu po Tv, pa sem malce pobrskal po tej temi nazaj, pa je itak očitno že od ustanovitve imel probleme in delal izgubo
http://m.24ur.com/novice/gospodarstvo/bo-bruselj-res-dovolil-resevanje-cimosa-z-drzavnim-denarjem.html
Še en članek o Cimosu, žal nimam gesla za nadaljevanje http://www.primorske.si/2017/03/03/Visoki-vzponi-in-nizki-padci-Cimosa (http://www.primorske.si/2017/03/03/Visoki-vzponi-in-nizki-padci-Cimosa)
Kam s Tomosom ... 1978 (slika iz FB)
Uf...hude bejbe, pa tankštela z mešanco....to so bli cajti :BigThumbs:
Točno, kjer si nastavljal procente mešanice. Za avtomatika nujno 2,5%
Èe nisem ravno včeraj v službi obuajl spomine na pumpo z mešanico pa kompresorjem ki je imel metersko skalo v steklu kot termometer na Istrabenzovih pumpah. Ahhhh... ko je blo lušno.
Èe se vam ne ljubi snega kidat, poglejte nekaj novega o tomosih
https://www.facebook.com/tvkoper/videos/169436644952131/
https://www.index.hr/mobile/clanak.aspx?category=auto&id=2318927&index_ref=naslovnica_auto_prva_m
Neudoben navit motor, ki ga je potrebno držati v visokih obratih. Sploh kakšni klanci v dveh,...
Èojko, to je bilo pred 40.leti
Èojko, jaz imam pa čisto drugačne spomine na štirko. Z eno besedo bi opisal: svoboda gibanja (samostojnost,druženje s klapo s podobnimi idejami, odkrivanje novih obzorij). S 15. letom sem postal mobilen, sprva po slovenski Istri, pozneje pa tudi do Rovinja.
Automatsko Paljenje Nogom 6puta Snažno... Lepi cajti =))
Štirka je bila drugačna. Govori se o petki oz. 15 SLC, ki sem jo malo porihtal in vozil 2006-2009 (od svaka). Res je da gre, vendar je treba prekleto pazit na obrate, sicer moraš tudi dve brzini dol zašaltat.
Drugače pa sem jaz malo mlajša generacija in sem imel že BT50, ki je isti šmorn okoli motorja.
Uf, se spomnim valete, ko je eden od sošolcev imel BT50 z dodatnim spojlerjem in Top gun nalepkami. Ker frajer je bil in kako sem jaz sline cedil.
Kake 2 meseca kasneje je sledila čudovita novica, ko mi je foter obljubil, da mi kupi BT50, če bom uspešno opravil prvi letnik srednje strojne šole in imel opravljene pogoje za strojnega tehnika. Žal (ali pa na srečo) se je kasneje vmešala mama in prepovedala nakup motorja, ker naj bi bil prenevaren.
Citat od: Èojko;277562Štirka je bila drugačna. Govori se o petki oz. 15 SLC, ki sem jo malo porihtal in vozil 2006-2009 (od svaka). Res je da gre, vendar je treba prekleto pazit na obrate, sicer moraš tudi dve brzini dol zašaltat.
Drugače pa sem jaz malo mlajša generacija in sem imel že BT50, ki je isti šmorn okoli motorja.
Kot si ugotovil, so bili vsi isti šmorn, veselje pa neizmerno.
Pa z BT-jem sem priletel v Viso od zadaj,.... ljubezen do Citroena.
In kakšne so bile posledice? Imaš od takrat veselje do GS-ov?
Dež je padal in da mi ni ugasnil sem ga moral držat pod gasom. Bil sem prehiter, gladek asfalt in ko sem zabremzal sem pogrnil in drsel proti ustavljeni visi pred prednostno cesto. Visi sem razbil luč s komolcem, na riti/hlačah pa sem dobil črn krogec od auspuha.
Nič hudega, na srečo.
Je pa to bilo res prvo srečanje s Citroenom.
Pa ravno visi si moral razbit zadnjo luč, ko jo je že tako težko dobiti:Hammer3:
cojko je od nekdaj vozil na starih gumah
Citat od: Èojko;277568Je pa to bilo res prvo srečanje s Citroenom.
Ni čudno, da so ti ostali v spominu. ;)
BT-50 ima precej drugacno geometrijo od 15SLC. Meni osebno zanimiva oba, sem pa generacija Gilere Runner in Gilere Stalker =)